Do ogrodu, domu, firmy - Autoryzowany Dealer japońskich urządzeń Honda

Ciągnik jednoosiowy Honda F720C

 Ciągnik jednoosiowy Honda F 720C zbudowny jest w oparciu o monoblok - nie posiada ramy. Szkielet konstrukcyjny stanowi silnik wraz ze skrzynią biegów.

Wyposażony jest on w profesjonalny czterosuwowy, górnozaworowy silnik HONDA GX 200 o mocy 5,5 KM*. Silnik ten wykorzystywany jest w profesjonalnych maszynach budowlanych i przeznaczony jest do pracy w ekstremalnie ciężkich warunkach.

Maszynę wyposażono w łańcuchową przekładnię napędu, układ sprzęgła głównego oraz sprzęgła bocznego. Skrzynia biegów posiada 6 biegów do przodu i 2 do tyłu wraz z układem reduktora obrotów. Zbiornik paliwa o pojemności 3 litrów zapewnia 2,5 godziny pracy. Regulowane ergonomiczne rączki i blokada bezpieczeństwa zapewniają pełny komfort i bezpieczeństwo pracy.

Załączenie przekazywania obrotów silnika odbywa się przez układ głównego sprzęgła, które włącza i wyłącza przeniesienie mocy z silnika do skrzynki biegów. Przy dociśniętej dźwigni sprzęgło jest włączone i moc jest przekazywana na doczepione narzędzie np. szczotkę równiarki rotacyjnej i koła jezdne. 

Ciągnik Honda wyposażony jest dodatkowo w boczne sprzęgło - mechanizm różnicowy kół, ułatwiające skręt maszyną w prawo lub w lewo. Naciskając dźwignię bocznego sprzęgła odłączamy sekwencyjnie napęd jednej z osi kół. Komfortowe prowadzenie maszyny przez operatora zapewnia kierownica z regulacją kąta ustawienia w płaszczyźnie poziomej i pionowej. Rozwiązanie to pozwala precyzyjnie dopasować wysokość kierownicy do wzrostu operatora i warunków pracy.

Ciągnik jednoosiowy Honda posiada wał odbioru mocy nazywany WOM lub P.T.O. (ang.: Power Take Off). Wał ten podczas prac z maszynami aktywnymi np.: zamiatarką, równiarką rotacyjną przekazuje do maszyny napęd za pomocą koła pasowego i pasa klinowego. Ciągnik jednoosiowy posiada uniwersalny system modułowy pozwalający na dowolną konfigurację osprzętu, narzędzi i akcesoriów. Do ich mocowania służą uchwyty bądź zaczepy z przodu i z tyłu maszyny.


 

Parametry techniczne F 720C
Typ silnika Honda:   GX200
Moc silnika*:   5,5 KM
Pojemność silnika:   198 cm3
Rozruch:   manualny
Poj. zbiornika paliwa:   2,1 l
Średni czas pracy na zbiorniku:   2,3 godziny
Sprzęgło:   dyskowe
Przeniesienie napędu:   pasek klinowy / łańcuch
Typ rączki:   oburęczna
Regulacja rączki:   góra/dół; prawo/lewo
Biegi:   6 do przodu, 2 do tyłu
Wymiary (dł x szer x wys):   104 x 66 x 163 cm
Wałek odbioru mocy:   tak
Masa:   97 kg

* UWAGA Podana moc silnika w odróżnieniu od mocy silników podawanych zazwyczaj przez innych producentów jest mocą netto, która jest mierzona zgodnie z normą SAE 1349